2012-03-13 | 08:23:14

Vems ansvar?

Läste den här artikeln i helgen. Tycker man läser mer eller mindre varje vecka om sjukdomar som vaccinet för svininfluensan orsakat. Barn som narkolepsi(sömnsjukan), barn som föds med fel pga att deras förälder tagit sprutan under graviditeten och så vidare.
Vems är ansvaret?

Jo, enligt min mening är det inte den som gett sprutan eller den som tagit fram vaccinet.
Den som tagit sprutan eller föräldern som gett tillstånd att vaccinera sitt barn bär HELA ansvaret enligt mig. Ingen blir tvingade att ta sprutan. Alla vet att det inte gjorts några stora forskningar på biverkningar. Hur kan man spruta i sitt barn något dylikt? Jag ska skulle aldrig ge Ines något som jag inte visste vad det var.

Hade jag gett Ines vaccinet hade jag haft rejält ont i magen idag. Tänk alla biverkningar som kan dyka upp i framtiden? Om ett år? Om 10 år? ojojoj...


Kommentarer


DATUM: 2012-03-14 TID: 12:39:56
Sofi H

Jag håller med dig till 100% !!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback