2012-06-15 | 09:37:56

Grodor

Jag har alltid varit väldigt förtjust i grodor. Samtidigt tycker jag att dom är lite småäckliga.
Varje vår/försommar när vi åker efter småvägar och jag ser ett dike med vatten blir det ett stopp för att leta grodor.
Men eftersom jag tycker dom är lite småläbbiga ber jag Per plocka upp dom så jag bara får klappa dom lite:P


När vi var i Stockholm senast fick jag gå och titta på en massa grodor.

Väldigt snygga gul/svarta grodor.


En dålig bild på blåa grodor. Om jag inte minns fel är detta en hotad art. 

 
Denna groda har jag många kort på då det blev min kompis som gärna ställde upp på bild.

När vi kommit "hem" på kvällen och jag skulle gå ut en sväng var jag nära att kliva på denna groda:

Självklart hämtade jag Per så han kunde plocka upp den så jag fick klappa lite:)

Intresset speglar ibland av sig på
 mina alster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback