2010-10-24 | 12:31:51

Vem är tjuven?

Jag var ut med fågelmat och en talgboll. Det tog inte ens 30 minuter innan talgbollen var spårlöst försvunnen. Jag misstänker en kråka! Det är nog tacken för att jag var snäll och matade kråkbebisarna i somras....


Vi härdade ut heeeela dagen igår. Vi tog ikea sist och därifrån tog vi oss nog inte förrän strax innan stängning(19.00)
Shoppingen gick bra, frågar man kontot gick den dåligt. Sen hittade jag inga gardiner och jag är desperat så nu fick jag sätta mig och beställa från jotex. Däremot får jag vänta en månad till pga sent leveransdatum. Surt!


Nu ska jag ut med en ny talgboll och sen bära ut lite ved från garaget. Per är och delar kött så när han kommer hem så har vi lite styckning framför oss.


Kommentarer


DATUM: 2010-10-27 TID: 14:01:09
Eva

Hahaha.. Ja, det var ju bra att du fick reda på det just efter jul;) hihi. Men i år kanske ni gör på samma sätt och då är ju du också med på noterna:)



Ja, nog tycker jag det är bättre att man gör något eller köper något tillsammans, för hur det än är så kommer ju pengarna från samma kassa i princip. En diskmaskin var ju ingen dum idé att köpa när ni var i behov av en.. Den perfekta julklappen åt er båda!



Det jobbiga med det här är ju att alltid kommer det någon med en julklapp eller så och då får man ju skämmas för att man inte köpt något tillbaka. Det är därför det är så viktigt att prata ihop sig om det.

Förut har vi alltid köpt till alla, vilket har ruinerat oss nästan..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback