2010-11-19 | 12:35:12

Exotisk fläskfilé

150 gr bacon
500 gr fläskfilé
1 nypa salt & peppar
2 st bananer
1 burk mandarinklyftor
3 dl matlagningsgrädde
3 tsk curry
3 tsk mangochutney
1 pressad vitlöksklyftta

  • Klipp bacon och fräs det så det blir "knaperstekt" i stekpanna. Låt rinna av på en bit hushållspapper.
  • Skär fläskfilén i ca 2 cm skivor. Hetta upp stekpannan med matfett och stek ett par minuter på varje sida så att köttet får lite färg. Salta och peppra. Lägg över köttet i en ugnsform.
  • Skiva bananerna och låt mandarinklyftorna rinna av. Fördela dessa över köttet. Blanda grädde, curry, mango chutney och vitlök. Häll över köttet.
  • Gratinera i mitten av ugnen i 175 grader i 20 minuter. Servera med ris alt. klyftpotatis och sallad.
  •  


    Kommentarer


    DATUM: 2010-11-19 TID: 15:37:17
    Emma

    Ja det ska bli skitkul. Jag tycker ju att Fjällräven arena är hemskt fin faktiskt, lite brant bara då man ska sitta. :P Det fanns inte så många bra platser kvar till Modo-Luleå så jag antar det lockar folk, speciellt inte platser om man vill sitta många ilag.



    DATUM: 2010-11-19 TID: 16:01:20
    Emma

    Ja det kanske är så. Men sist vi var dit blev jag alldeles vingelkantig av att gå mellan raderna men vande mig efter ett tag.



    Var ska ni sitta? Vi ska sitta på långsidorna, ena gången 204/205 mitt i & andra gången mitt emot där spelarna har båsena också mitt i. Vågar inte sitta högre upp men samtidigt vill man inte sitta längst ner heller.



    DATUM: 2010-11-22 TID: 12:18:51
    Emma

    Ja våra biljetter kostade 250 kr/styck vilket jag tycker va lite dyrt faktiskt. Men å andra sidan åker man ju inte på hockey allt för ofta.



    Då ser ni nog pappa, Mille & Stenne på Luleå-matchen för de sitter också på den sidan mot klacken. Nej fy jag skulle aldrig orka stå en hel match, det har jag blivit för gammal för :P


    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback