2009-11-21 | 12:00:59

Sista älgjaktsdagen


Eld gjordes upp på skottplatsen



En frusen men glad skytt


Ricky med koa.


Roy med kalven


Tyvär blev det dålig kvalite på bilderna denna gång för självklart hade jag glömt kameran.
Den fick jag hämta sen men då blev det mest hemska bilder som jag inte vågar visa i bloggen.

Hursomhelst så sköts det fullt förra helgen. Exakt samma dag som förra året. Den dagen förra året när älgen skulle fraktas från skogen blev en älg påkörd på 45:an. Detta år han vi inte ens frakta älgarna från skogen innan det ringer och en älg har blivit påkörd på 45:an.
I fortsättningen ska ni nog hålla er från 45:an när Björksjönäslaget skjuter fullt.


Kommentarer


DATUM: 2009-11-22 TID: 11:00:25
Sockenvägens Söta

Vilka härliga bilder, gubben är ute idag, hoppas de får något, själv blev jag bara blöt å kall i fredags em då jag var ute en sväng... Bara å inse att det snart är dax å sätta p för årets jakt :-/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback