2009-01-30 | 18:34:52

Banankaka

3 bananer
3 dl socker
200 gr smällt smör
2 ägg
6 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
2 msk vaniljsocker

Glasyr:
150 gr smällt smör
6 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
2 äggulor
chokladströssel

Sätt ugnen på 175 grader.
Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna eller smörj med matfett.
Mosa bananerna med sockret.
Rör i övriga ingredienser.
Grädda i ca 15-20 min till kakan fått lite färg. Känn med provsticka så kakan är torr.
Låt kakan kallna.
Rör ihop ingredienserna till glasyren och bred över kakan.
Strö över chokladströssel.


Kakan går kanon att frysa in.

(Nu hoppas jag att du bakar Emma)

Kommentarer


DATUM: 2009-01-30 TID: 19:30:53
Andrea

Halloj! Kul att se att du lade ut receptet på din smarriga kaka. Kanske jag ska prova den någon gång och se om jag klarar att göra glasyr utan klumpar =P

Ja, det stämmer att jag måste ha lämnat min

halsduk hos dig. Har ingen panik att få tillbaks

den, om du inte tycker att den tar allt för stor

plats dvs. Lämna den till morsan du, om du vill :)

Annars kanske man ses någon dag, får väl bjuda dej

på fika nån gång kanske? :)

Ha det fint!

Kram



DATUM: 2009-02-01 TID: 09:59:11
ellie.

du gillar att baka va? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback