2008-05-24 | 13:13:58

Långpromenad

Igår tog Per och jag en promenad på 1,5 timme. Vi tog med oss hundarna och gick efter en skogsbilväg. Efter vi kommit förbi en kurva stannar Per och frågar mig om vi inte kan ta och smyga lite nu eftersom det finns en liten chans att det kan va älg på den yta vi nu skulle komma till. Redan när vi kommit fram ut kurvan tyckte jag att jag såg en älg men vågade inte säga nått i fall jag tog fel på ett rotvält. Men när Per sa så där var jag tvungen att öppna munnen och säga "men ser du inte älgen". Och det hade inte Per gjort:P Vi stod längst ner i en svacka så ingen av hundarna varken såg eller hade nån vind. Så vi stod 60 meter i från älgen och knäppte lite kort och surra ett tag innan vi tänkte att vi skulle försöka smyga oss närmare. Lite närmare tog vi oss innan älgen sprang över vägen och in i skogen. Hunden jag hade såg möjligen pyttelite av älgen när den sprang över vägen. Hon vart typ helt galen och när vi kom fram dit älgen varit gnällde och skällde hon som tusan och drog mot skogen och vart väl smått irriterad på mig eftersom jag inte släppte lös hon:P

Ja, en liten kul upplevelse igår alltså.  Förrutom älgen såg vi en massa massa fågel.

Kommentarer


DATUM: 2008-05-24 TID: 14:09:43
Nadja

Jag lovar att jag har mer disk än du eftersom jag måste diska upp precis allt porslin vi har...:(



DATUM: 2008-05-24 TID: 16:35:43
Kin@

läckert med älg så där och att inte jägar´n såg den:p

ha en skön kväll!

kramiz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback