2014-01-13 | 08:44:24

Privat


Nu tänker jag för ovanlighetens skull bli privat. 

Ines älskar dagis och har alltid gjort. Som förälder gör man allt för sina barn(iaf jag). 
Ines har inte kunnat sova på dagis så därför hämtade jag henne vid 12 när hon va mindre så hon fick sova hemma. Detta va ju inget problem då vi va själv. Hon fick ju både vara på dagis i 3 timmar och sin sömn. 
Sen kom lillebror. Det innebar en rackarns massa pussel med hans sovrutiner och hennes dagistider. Men det har funkat om än väldigt kämpigt den senaste tiden. Nu är Elis inte alls i behov av att sova 2 ggr om dagen. Han hinner inte alls bli trött mellan gångerna. Nu sover han en gång om dagen och därmed är det kört för Ines att gå på dagis. Han sover just nu mellan 11.30-14.30. Oftast får jag väcka han. Ska Ines gå dagis måste jag senast väcka han 13.00 för att hinna hämta henne 13.30. Finns inte en chans i världen att han orkar det. 

Vi provade en dag förra veckan å låta han sova 2 ggr så Ines fick vara på dagis men det funkade verkligen inte. 
VARJE dag frågar Ines om hon ska få fara på dagis. Undra hur länge jag kommer undan med lögnen "nä, det är stängt"?

Detta är sååå jävla jobbigt och hjärtskärande för mig som mamma så ni kan inte ana...


Kommentarer


DATUM: 2014-01-13 TID: 19:14:58
Rebecca

Jag förstår verkligen dig! Tove vill också på dagis, helst alla dagar i veckan, men ibland får man inte ihop det alls.
Men sover Elis i vagn ute? Isf kanske han kan göra det medans du hämtar ines? Hon kanske kan åka Bob eller stå på ståbräda om du har enkelvagnen?
Kram





DATUM: 2014-01-14 TID: 01:21:06
Rebecca

Jag förstår verkligen dig! Tove vill också på dagis, helst alla dagar i veckan, men ibland får man inte ihop det alls.
Men sover Elis i vagn ute? Isf kanske han kan göra det medans du hämtar ines? Hon kanske kan åka Bob eller stå på ståbräda om du har enkelvagnen?
Kram




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback