2013-11-29 | 10:23:39

Köttbullar

Vet att jag delat med mig av detta recept tidigare men måste bara göra det igen.
Absolut bästa receptet på köttbullar och det kan man behöva nu när det snart är jul.
 
800 gr blandfärs
1 st silverlök
1 dl ströbröd
1 dl vispgrädde
1 dl standardmjölk
3 st äggulor
6 msk japank soja
2 msk kalvfond
1 stor potatis, kokt och kall
1 tsk aromat
1 tsk svartpeppar
 
Blanda ströbröd, mjölk och grädde och låt svälla minst 30 minuter.
Hacka löken fint och svetta den i stekpanna och låt svalna.
Pressa potatis.
Blanda alla ingredienser men inte för länge.
Koka köttbullarna tills dom flyter upp.
Bryn sen.
 
 
 
Jag brukar göra som så att jag fryser in dom när jag kokat dom och sen tar fram och steker dom när vi ska äta dom.
Såå.. gör nu och frys in och ta fram och stek på julafton.  MUMS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback