2007-11-07 | 15:32:08

Telefonförsäljare

Vid 2-tiden idag stod jag och strök och kom på att telefonen inte ringt en enda gång den här veckan. Det är ovanligt för här hemma ringer det telonförsäljare i genomsnitt 4 gånger i veckan. Tyckte det var skönt att dom inte ringt på hela veckan men det var dumt tänkt för nu nyligen ringde en och ville sälja rakhyvlar. Precis samma erbjudande som jag fick i torsdags. Jag tackade ja.. tänkte att det var enda sättet att bli av med ett företag iaf i en månad. Är så fruktansvärt less på att om man tackar nej på måndag kväll kan samma företag ringa onsdag förmiddag samma vecka och erbjuda exakt samma sak. Samtidigt tycker jag lite synd om telefonförsäljare för det är ett jobb som alla andra förrutom att deras lön baseras säkerligen på hur många kunder de värvar.




Kommentarer


DATUM: 2007-11-07 TID: 23:20:18
Ida

Skaffa nicks eller nix eller va tusan d heter!



DATUM: 2007-11-23 TID: 00:40:36
Jeanette

jag jobbade som telefonförsäljare i somaras, och det sög rejält. Provisionslön, och du kan ju tänka dig hur mkt man lyckas sälja..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback