2012-10-01 | 09:56:16

Ett enda pussel

 
Många dagar, som idag, funderar jag på hur den ensamstående föräldern klarar sig?
 
Ines är på dagis idag, Jag kände mig inte så sugen på att gå dit med henne men hon ville verkligen dit så då fick jag ju ställa upp.
Där såg jag en lapp om föräldramöte på torsdag. Hur ska jag nu lösa det när Per jobbar?
 
Nästa problem att lösa i veckan är nya vinterskor och ny overall till Ines.
Funderar på dessa skor:
Fast helst hade jag velat köpa dessa då hon hade sånna förra vinter och dom var perfekta:
 
Tyvär verkar jag inte hitta dom i rätt storlek.
 
När det gäller overaller väljer jag just nu mellan 3 stycken:
 
Den i mitten känns lite mer som om den vore för lite äldra barn.
Är dock sjukt osäker på storlekarna. Hon har 92 på utekläder nu så jag tänkte kanske att 90 blev bra.
Då sa syrran att hennes 4-åring hade 90 så då blev jag ännu mer osäker.
Overallen längst ner hade hon 80 på förra året och det är ju en "bebis-modell". Är den mindre i storleken än andra modeller? Hon hade 80 förra året och den är på gränsen till för liten nu. Skulle jag köpa den skulle hon ju behöva 90. Är det så att dom andra modellerna för lite större barn är större i storlekarna?
 
Hoppas syrran kommer hit med overaller och skor i veckan så Ines får prova.
 
 

Kommentarer


DATUM: 2012-10-01 TID: 09:59:02
Nadja

I will bring the skor and the overaller, inga problem! Men när ska vi komma då? Jag skulle kunna komma på torsdagkväll och passa inesgris om du vill gå på mötet?



DATUM: 2012-10-01 TID: 10:51:48
Emma

Ibland tror jag att separerade par (alltså ensamstående föräldrar) har mer tid än vad t ex du & jag har. Dom har ju varannan vecka HELT fri. På 10 år har dom 5 år bara för sig själv liksom. När Mille jobbat borta har jag varit ensam VARJE vecka. Nu är jag förvisso bara själv varannan vecka, men det innebär ju inte att den andra veckan är helt ledig, men vi är ju två då iaf. Men det är ett evigt pussel ibland. Nova ska på Zumba, Simträning & hästlekis. Jag kan inte alltid ta med mig Loke dit då han lever rövare. Får vara glad att mamma & pappa kan ställa upp så mkt som dom gör. Dom hämtar barnen på dagis varannan vecka då Mille jobbar natt & jag jobbar till 18. Det är värt allt. På tal om overaller, Loke har stl 90 & den är himla stor på honom men förhoppningsvis växer han lite under vindern. :) På Didriksons alltså.

Vi får vara glad att våra gubbars jobb ger bra betalt iaf, alltid nåt. :-P





DATUM: 2012-10-01 TID: 10:53:10
Emma

Glömde säga en sak.. Det finns ju föräldrar som alltid är ensamma, som kanske inte har någon pappa till barnet eller så & dom gör det förjävla bra! Hur dom får ihop allt förstår jag inte.





DATUM: 2012-10-01 TID: 22:07:52
Emma

Körde också på kamik skorna till viktor i fjol å tyckte att dom var kanon. Vet att dom säljer dom i Dorro på sportis såg dom senast i dag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback