2012-03-18 | 13:21:55

Söndagsmiddag

Ser att mitt senaste inlägg ser konstigt ut.
Det krånglade en hel del när jag skulle blogga från mobilen igår.


På söndag vill jag ha lite extra god mat. Förra söndagen gjorde jag älgskav med pressad potatis.



400-500 gram älgskav
1 purjolök
ca 0,5-1dl syltlök
100 gram kantareller
2,5 dl vispgrädde
1 msk kalvfond
salt
peppar
1 dl creme fraiche
1 msk vitt vin
chiliflakes

Jag brukar ta fram en älgstek och skära den VÄLDIGT tunt medans den fortfarande är frusen.

Stek skaven tills den har fått fin färg.
Putsa och skär purjolöken.
Tillsätt i skaven tillsammans med kantarellerna och stek i 3 minuter.
Tillsätt grädde, creme fraiche, kalvfond.
Salta och peppra enligt eget tycke.
Tillsätt chiliflakes efter smak.
Låt puttra på svag värme i 10 minuter.

Idag ska vi äta rådjursgryta:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback