2012-08-03 | 20:11:51

Fullt upp

Har varit flera dagar nu då vi haft fullt upp. Per börjar jobba igen på måndag och det är mycket som man ska hinna med innan dess.
 
Igår bakade vi tunnbröd större delen av dagen. Jag kavlade, Per gräddade och Ines städade. Perfelt arbetsfördelning.
 
 
Sen på eftermiddagen kom Ines kusiner på besök på Björkan. Då skulle kossorna få lite godis.
 
Idag har jag bakat apelsinbullar med godaste fyllningen och sen har jag kokat en massa jordgubbssylt.
 
 
 
Nu på eftermiddagen har vi varit och lagt ut nät.
Detta inte helt utan bekymmer så ett gäng getingar valt att bygga bo i båten. Ett under att vi lyckades få bort alla getingar utan att någon blev stucken. Men det tog ett bra tag innan vi tog oss iväg och Per var nära att ge upp men till slut lurade vi dom genom att flytta båten.
 
I morgon ska vi med spänningen se om det blivit nån fångst.

Kommentarer


DATUM: 2012-08-04 TID: 18:57:21
Farmor

Söta,goa Ines!! Hon är så duktig att hjälpa till när man behöver hjälp med bla sopningen! Vi sa inte "hejdå" till varandra innan ni åkte. Krama min Ines och tala om att jag älskar henne sååå... mycket!!





DATUM: 2012-08-04 TID: 18:57:52
Anonym

Söta,goa Ines!! Hon är så duktig att hjälpa till när man behöver hjälp med bla sopningen! Vi sa inte "hejdå" till varandra innan ni åkte. Krama min Ines och tala om att jag älskar henne sååå... mycket!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback