2009-11-11 | 12:48:50

MissCat

MissCat har nu varit inne på steg 2 i några veckor när det gäller toalettträningen. Det går faktiskt jättebra fast det blir en hel del städning med all sand överallt.
Hade precis rengjort och skulle ta kort och jag fick direkt en modell som ville göra nummer två. Typiskt när man precis rengjort..
Nästa vecka funderar vi på att börja med steg 3.




Han har fått in en bra rutin också. Varje kväll när vi släckt ner överallt för att gå och lägga oss hoppar han upp i sängen och väntar på oss. Sen ska han leka och busa med Per. han gör allt för att komma in i påslakanet bl a. Sen mitt upp i leken rusar han till köket och äter. Sen kommer han tillbaka som en ny katt och lägger sig i sängen och somnar direkt.

Sen vi skaffade Feliway har han blivit betydligt lugnare. Dock fuskade jag med det hela helgen och igår kväll var han vildare än vildast. Bara millimeter från att han rev ner dvd-spelaren. Med tanke på vad den kostade hade han tur:P

Annars är han med oss i allt vi gör. På gott och ont.. Här vaktar han vårat berg av sushi:

Kommentarer


DATUM: 2009-11-12 TID: 13:56:23
Vanja

Hej!

Nu blir jag nyfiken, vad är Feliway för något? Vi har en katt som ska kastreras imorrn, han är helt galen, så jag hoppas han blir lugnare imorrn...



DATUM: 2009-11-13 TID: 09:24:14
Vanja

Vad är det du har? Den där grejjen som man pluggar in i ett eluttag? Jag blev väldigt intresserad, så om du rekommenderar det och märker skillnad tror jag inte att det är en sån dum idé...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback