2009-12-10 | 10:15:53

Ny människa

Jag har duschat och ätit en filtallrik nu på morgonen och jag känner mig som en ny människa. Dock gick jag och la mig igår med huvudvärk och den finns fortfarande kvar. Per trodde dock att den berodde på vätskebristen så jag får prova med att drick mycket.

Jag har hur mycket som helst att göra och känner mig verkligen taggad att göra det mesta men.. är det egentligen bra när man kan smitta? tänkte på tex att tömma diskmaskinen? eller slå in julklappar? Vore ju inte så kul att ge bort magsjuka i julklapp..

Kommentarer


DATUM: 2009-12-10 TID: 11:14:26
Emma

Det är ingen risk. Dels så kan det inte smitta på det viset, men dessutom smittar du i stort sett enbart de första 48h.

Skönt att du mår bättre!





DATUM: 2009-12-10 TID: 11:46:11
nadja

Köp vätskeersättning på apoteket. Inte det godaste att dricka men nyttigt då man förlorat så mycket vätska. Bara dom timmarna jag hade magsjuka gav mig nästan klarröd urin i flera dagar så kroppen tar ordentligt med stryk.



DATUM: 2009-12-10 TID: 14:38:36
nadja

Ett gammalt knep som egentligen inte fungerar. Vill man få i sig mer vätska kanske det inte är så smart att dricka coca cola som faktiskt innehåller koffein.. Och koffein är ju urindrivande vet du väl:P Man kanske inte vill driva ut vätskan när syftet var att få i sig den:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback