2008-03-19 | 22:16:47

Marinad

Just nu sitter jag och filar på lite olika marinader. Vi ska ju som sagt åka till Idas stuga och en av dagarna ska vi grilla. Därför har vi tagit upp lite kött idag för tining så nu håller jag på med marinaden. Jag föredrar ju att hitta på egna. Vad föredrar ni? Hitta på egna eller köpa färdiga?



Den marinad jag gjort nu började med att jag gick till sprithyllan och kollade vad den hade att bidra med. Hittade en tranbärsglögg med smak av ingefära och chili. Den slog jag till på direkt och den har jag sen blandat med soya, olja, allroundkrydda, vitpeppar, lite lök och en skvätt chilisås. Den blev skitgod att smaka på men man får väl se sen när det är färdiggrillat om det passar på köttet.

Nu ska jag ta och marnera älgFILLET.


puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback